Ціннісне ставлення до суспільства і держави
Метою цієї змістовної лінії є формування свідомого громадянина - патріота з притаманними йому особистісними якостями і рисами характеру, світоглядом, способом мислення, почуттями, вчинками, поведінкою, спрямованими на розвиток демократично – громадянського суспільства в Україні.
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави проявляється у патріотизмі, національній самосвідомості,правосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних відносин. Це досягається завдяки виконанню положень Національної доктрини розвитку освіти (Затверджена Указом Президента України від 17.04.2002 р. № 347/2002), Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності, Національної програми патріотичного виховання громадян, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства.
Розвинена правосвідомість виявляється в усвідомленні особистістю своїх прав, свобод, обов'язків, свідомому ставленні до законів та державної влади, а також лояльне й водночас вимогливе ставлення громадян до держави, її установ, органів влади, здатність брати активну участь в ухваленні політичних рішень.
Це процес формування громадянськості як риси особистості, яка характеризується усвідомленням нею своїх прав і обов`язків у ставленні до держави, народу, законів, норм життя, турботою про благополуччя своєї країни, збереження людської цивілізації, конкретними діями відповідно до власних переконань і цінностей. Це формування світоглядної свідомості і ціннісних орієнтацій молоді, передача їй соціального досвіду, надбання попередніх поколінь.
Основні заходи, які проводилися і на реалізацію завдань ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави: доброчинна акція «Наша школа рідний дім - ми всі дружні діти в нім» (збір шкільного приладдя та форми для учнів із малозабезпечених родин), тематичні виставки у шкільній бібліотеці «Це моя Україна – це моя Батьківщина», «Запоріжжя,Запоріжжя, славний край козачий!», інформаційна хвилинка «Прапор – святиня українського народу», вікторина «Становлення української державності», година спілкування «Моя країна - Україна», хвилинка поезії «Рідний край де ми живем, Україною зовем», уроки мужності: «Тих днів у пам’яті не стерти і сьогодні» , «Серед братських могил в краю степовім», «Хто загинув за Україну, буде жити у віках», усний журнал «Не обміліє пам’яті ріка», тематична виставка художньої літератури у шкільній бібліотеці «Ще довго в серці болітиме війна», літературний огляд «Ніхто не забутий, ніщо не забуте», конкурс малюнків «Мій рідний край, моя земля!», операція «Пам’ятник», круглий стіл: “Учнівське самоврядування: проблеми і перспективи”, День учнівського самоврядування, гра-подорож «У країні рідної мови», конкурс юних декламаторів « Мова рідна – слово рідне!», виставка літератури та періодичних видань у шкільній бібліотеці „ Звучи, моя мово чарівна”, усний журнал на тему: «Не цурайтесь, люди, мови…», брейн-ринг на правову тематику «Не заблукати на стежках Закону», конкурс-виставка плакатів «Ми і наші права» , вікторина «Чи знаєш ти закони?», виставка періодичних видань та художньої літератури у шкільній бібліотеці „ Знаємо свої права, виконуємо свої обовязки»,” години спілкування „Чи має дитина право”, „Діти і злочин”, „Сучасне рабство: як вберегтися від біди”, зустріч з представниками правоохоронних органів (дільничий інспектор Сотула О.В.), бібіліотечний урок «Закони знати – державу захищати», тематичні виховні години «Звеличте відвагу, з якою вони нам служили,Вони цю повагу тернистим життям заслужили» , «Історію переписати не можна», участь у Всеукраїнській акції «Запали свічку», виставка художньої літератури та періодичних видань у шкільній бібліотеці "Традиції української державності", "...І герб, і прапор, і статут", "Для чого нам потрібні закони", "Це моя Україна, це моя Батьківщина", інформаційна хвилинка " Історичний урок єднання" та ін.
Заходи, які проводяться у закладі спрямовані на виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних звичаїв і традицій, рідної мови, національних цінностей народу , формування в учнів почуття патріотизму, любові до свого народу, його історії, культури, історичних цінностей.