Аналіз виховної роботи
На виконання Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України (наказ МОНМСУ від 31.10.2013 № 1243), згідно з річним планом роботи школи педагогічний колектив у 2013-2014 навчальному році створював сприятливі умови поліпшення рівня виховного процесу, плідно працював над впровадженням проблеми ”Проектування як особливий різновид організації навчально – виховного процесу, практичної діяльності у закладі ”
Головна мета школи – формування і розвиток високоінтелектуальної, свідомої особистості з громадянською позицією, готовою до конкурентного вибору свого місця в житті.
Над реалізацією цих завдань працював педагогічний колектив протягом навчального року.
Педагогічний колектив в своїй діяльності керувався Основними орієнтирами виховання виховання учнів 1 – 11 класів ЗНЗ, яка включає залучення учнів до різних форм творчої та суспільно – корисної діяльності, зокрема: пізнавальної, оздоровчої, трудової, художньо – естетичної, спортивної, пропагандистської, ігрової, культурної, екологічної, що організовуються у позакласний час.
Виховна робота здійснювалася відповідно до основних нормативних документів, плану роботи школи, плану проведення районних заходів та планів виховної роботи класних керівників. В роботі використовувалися методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України, Головного управління освіти і науки Запорізької облдержадміністрації, управління освіти Вільнянської районної ради.
Відповідно до реалізації проблемної теми ”Проектування як особливий різновид організації навчально – виховного процесу, практичної діяльності у закладі ” основними завданнями роботи у 2013 – 2014 н. р. були :
- дотримання принципів виховання визначених програмою;
-реалізація особистісно – орієнтованого підходу в навчально – виховному процесі;
-залучення молоді до національної і світової культури;
-співпраця з органами учнівського самоврядування;
-збереження морального, фізичного та психічного здоров’я підростаючого покоління;
-виховання патріотизму, громадянських якостей особистості.
-впровадження проектних технологій в виховній роботі.
Виховна діяльність проводилася за основними напрямками у вихованні підростаючого покоління у рамках роботи дитино – центрованого об'єднання „ Вишенька”:
- ціннісне ставлення до суспільства і держави ( гілочка пам’яті)
- ціннісне ставлення до праці ( гілочка – трудівниця „ Майстрів і майстринь”)
- ціннісне ставлення до природи (зелена гілочка)
- ціннісне ставлення до мистецтва (гілочка розваг)
- ціннісне ставлення до людей (гілочка доброти, родинна гілочка „ Берегиня)
- ціннісне ставлення до себе (гілочка здоров’я і радості, гілочка правових знань).
Вся виховна робота проводилася протягом навчального року тематичними місячниками:
- місячник фізичної культури та спорту ,, В здоровому тілі - здоровий дух ” (вересень);
- місячник художньо-естетичного виховання «Не споглядати й говорити, а вершити і творити» (жовтень)
- місячник протиправної поведінки учнівської молоді «Знаємо свої права, виконуємо свої обов’язки» (листопад);
- місячник національного виховання «Люблю я свій народ, ціну його звичай» (грудень);
- місячник громадянського виховання „Я – громадянин, я – патріот, я – житель свого села!” (січень)
- місячник морально – етичного виховання «Людина починається з добра» (лютий);
- місячник родинно – сімейного виховання ,,Без сім’ї, нема щастя на землі ”(березень);
- місячник екологічного виховання «Земля – наш спільний дім» (квітень);
- місячник військово – патріотичного виховання ,,Вічна слава героям! Ми низько вклоняємось їм”.
- місячник оздоровлення (червень).
В школі проводилися традиційні заходи, свята , спрямовані на виховання почуття гідності, любові до народу, поваги до народних традицій і звичаїв, рідної мови і культури, шанобливого ставлення до родини, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення здоров’я учнів, а саме: Свято Першого дзвоника, традиційний краєзнавчий похід «Стежками рідного села», День українського козацтва, День працівників освіти, День учнівського самоврядування, Новорічні та різдвяні свята, День захисника Вітчизни, Вечір зустрічі випускників, Свято 8 березня, Останній дзвоник, Випускний вечір та ін.
Заклад брав участь у проведенні районних заходів та тематичних місячників:
- районному етапі Всеукраїнської військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») (за підсумками районого журі у загальнокомандному заліку наша команда зайняла 6 місце серед навчальних закладів району, та ІІІ місце на етапі «Зелена стежина» ( вчитель Зінькова Н.В.),
- місячнику «Увага!Діти на дорозі!»,
- районному етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково -дослідницьких робіт учнів- членів МАН (учень 9 класу Ковальов Дмитро (секція «Математика»), керівник Григор’єва Л.А. зайняв ІІ місце),
- місячнику протиправної поведінки учнівської молоді, місячнику «Урок»,
- місячнику охорони дитинства,
- місячнику профорієнтації, фестивалі «На біс!»,
- виставці - конкурсі «Знай і люби свій рідний край» (представлено 16 робіт, ІІІ місце в номінації «Художня вишивка» зайняла учениця 4 класу Іщенко Дар’я(керівник Єрмак В.І.)
- районному етапі військово – патріотичнї гри «Зірниця» (V загальнокомандне місце, ІІІ місце в військово – історичному конкурсі, та конкурсі метання гранати), конкурсі ДЮП,
- Всеукраїнського конкурсі-виставці «Космічні фантазії», районних спартакіадах та спортивних змаганнях та ін.
Заходи, які проводяться в школі висвітлюються на шкільному сайті та на блозі заступника директора з виховної роботи Таранової Н.В. «Калейдоскоп шкільного життя»
Відповідно змістовних ліній Основних орієнтирів виховання учнів 1-11кл ЗНЗ в школі проводилися заходи: