Уміння добирати та орієнтуватися в історичній інформації, здійснювати історичний аналіз, історичну критику, реконструкцію історичних подій, явищ, процесів — ось далеко не повний перелік інтелектуальних вмінь, яких можуть набути учні в процесі роботи із засобами наочності.
У посібнику подаються нові методики організації роботи учнів із засобами наочності.
Змicт українською мовою
Баханов К. О.
Замість вступу: дослідження рівня розвитку мислення учнів на уроках історії 4
Десятов Д. Л.
Методика розвитку історичного мислення засобами наочності 18
Передмова 18
Проблема використання засобів наочності на уроці історії: досвід та перспективи 19
Роль засобів наочності у розвитку історичного мислення 28
Методика роботи з речовими пам’ятками 34
Організація роботи учнів з образною наочністю 40
Методичні прийоми роботи з історичними портретом 40
Розвиток історичного мислення в процесі роботи учнів над історичною картиною 46
Методика роботи з плакатами, фотокартками та карикатурами 58
Місце коміксу в методичному інструментарії вчителя 60
Організація віртуальних екскурсій на уроці історії із застосуванням мультимедійних ресурсів Інтернету 68
Використання відеоматеріалів на уроці історії 76
Комп’ютерні ігри історичної тематики 88
Методика роботи з умовно-графічною наочністю 90
Організація роботи учнів з історичною картою 90
Методика організації роботи учнів з таблицями 101
Основні принципи створення опорних конспектів та сигналів 106
Дидактичний потенціал соціальних сервісів Веб 2.0. та їх використання на уроці історії 110
Комп’ютерні технології під час організації роботи учнів з графіками та діаграмами 119
Використання інтерактивної дошки під час роботи з умовно-графічною наочністю 127
Список використаних джерел 134
Содержание на русском языке
Вместо вступления: исследование уровня развития мышления учащихся на уроках истории 4
Методика развития исторического мышления средствами наглядности 18
Предисловие 18
Проблема использования средств наглядности на уроке истории: опыт и перспективы 19
Роль средств наглядности в развитии исторического мышления 28
Методика работы с вещественными памятниками 34
Организация работы учащихся с образной наглядностью 40
Методические приемы работы с историческими портретом 40
Развитие исторического мышления в процессе работы учеников над исторической картиной 46
Методика работы с плакатами, фотографиями и карикатурами 58
Место комикса в методическом инструментарии учителя 60
Организация виртуальных экскурсий на уроке истории с применением мультимедийных ресурсов Интернета 68
Использование видеоматериалов на уроке истории 76
Компьютерные игры исторической тематики 88
Методика работы с условно-графической наглядностью 90
Организация работы учащихся с исторической картой 90
Методика организации работы учащихся с таблицами 101
Основные принципы создания опорных конспектов и сигналов 106
Дидактический потенциал социальных сервисов Веб 2.0. и их использования на уроке истории 110
Компьютерные технологии при организации работы учащихся с графиками и диаграммами 119
Использование интерактивной доски при работе с условно-графической наглядностью 127
Список литературы 134