У посібнику визначені основні шляхи реалізації індивідуального підходу до дитини в умовах дошкільного навчального закладу (характеристика теоретичних засад, орієнтири облаштування розвивального середовища), запропоновані деякі організаційно-методичні аспекти розв’язання проблеми. Пропонуються матеріали для розроблення в практиці дошкільного виховання планів індивідуального розвитку дитини.
Посібник стане в пригоді вихователям дошкільних навчальних закладів, методистам, батькам.
Передмова 5
Теоретичні та організаційно-методичні основи індивідуального підходу до дітей 7
Орієнтовні прийоми організації взаємодії дітей і дорослих у педагогічному процесі 13
Варіанти організації життєдіяльності дітей у старшій групі 18
Орієнтовні конспекти занять, ігор, розваг 21
Види робіт, що спрямовані на розвиток статево-рольової соціалізації старших дошкільників 36
Дидактичні ігри 42
Сюжетно-рольові ігри 45
Вправи 52
Організація розвивального середовища — основи індивідуального підходу до дітей 55
Особливості облаштування розвивального середовища в групах 61
Здійснення індивідуального підходу до дітей на заняттях, у режимних процесах 69
Реалізація індивідуального підходу у фізкультурно-оздоровчій роботі з дітьми (заняття з фізкультури, прогулянки, загартування) 72
Індивідуальний підхід до дітей на заняттях з образотворчого мистецтва 88
Мовленнєвий розвиток 89
Логіко-математичний розвиток 90
Формування трудових навичок 91
Здійснення індивідуального підходу до дітей упродовж дня відповідно до режиму 93
Диференційований підхід до виховання дітей старшого дошкільного віку (статеве виховання) 95
Методичні рекомендації щодо організації педагогічної діяльності з проблеми статевого виховання дошкільників
Взаємодія педагогічного колективу ДНЗ та початкової школи 110
Робота з кадрами 112
Результативність роботи 113
Що таке педагогічне оцінювання розвитку дитини, як його проводити 116
Як проводити педагогічне оцінювання розвитку й актуального стану дітей? 120
Соціальний розвиток дошкільника і його педагогічне оцінювання 123
Наступність у реалізації індивідуального підходу під час переходу дитини в школу 131
Педагогічна діагностика рівня життєвих досягнень дошкільників 147
Визначення стану сприймання матеріалу дітьми відповідно до змістовних ліній розвитку 153
Післямова