Передмова 3
Розділ І. Аспекти педагогічної діагностики 5
Мета й завдання педагогічної діагностики 5
Що таке діагностична діяльність? 6
Класифікація діагностичних методів та методик 9
Розділ ІІ. Педагогічна діагностика в контексті діяльності класного керівника 18
Коло обов’язків класного керівника 18
Завдання класного керівника в сучасному суспільстві 23
Як самостійно визначити рівень власної готовності до роботи класним керівником 24
Яким чином методоб’єднання школи може допомогти класному керівникові в його роботі 32
Класні години й тренінги в роботі класного керівника 37
Виховання самоповаги 51
Застосування діагностичних методів у педагогіці 58
Обдарована дитина 93
Діагностика особливостей групового процесу 126
Розділ ІІІ. Запитуйте — відповідаємо 131
Як стати справжнім учителем? 131
Як подолати небажання деяких учнів спілкуватись? 141
Як допомогти дитині оволодіти таємницями орфографії? 144
Як правильно розсадити дітей у класі? (Географія шкільного класу) 148
Графічна діагностична методика 165
Людина під дощем 165
Інтерпретація 165
Зміна експозиції 166
Трансформація фігури 166
Атрибути дощу 166
Додаткові деталі 167
Спотворення і пропуск деталей 167
Колір у малюнках 167
Завершальний етап 168
Тест «Неіснуюча тварина» 168
Інтерпретація 168
Семантика 169
Графологія 169
Просторово-символічний аспект 169
Змістові ознаки 170
Спрямованість голови 170
Деталі 170
Спрямованість захисту: 171
Суть намальованого 172
Назви тварин 174
Висновок
Література
Содержание на русском языке
Предисловие 3
Раздел I. Аспекты педагогической диагностики 5
Цель и задачи педагогической диагностики 5
Что такое диагностическая деятельность? 6
Классификация диагностических методов и методик 9
Раздел II. Педагогическая диагностика в контексте деятельности классного руководителя 18
Круг обязанностей классного руководителя 18
Задача классного руководителя в современном общества 23
Как самостоятельно определить уровень собственной готовности к работе классным руководителем 24
Как методобъединения школы может помочь классному руководителю в его работе 32
Классные часы и тренинги в работе классного руководителя 37
Воспитание самоуважения 51
Применение диагностических методов в педагогике 58
Одаренный ребенок 93
Диагностика особенностей группового процесса 126
Раздел III. Спрашивайте - отвечаем 131
Как стать настоящим учителем? 131
Как преодолеть нежелание некоторых учеников общаться? 141
Как помочь ребенку овладеть тайнами орфографии? 144
Как правильно рассадить детей в классе? (География школьного класса) 148
Графическая диагностическая методика 165
Человек под дождем 165
Интерпретация 165
Смена экспозиции 166
Трансформация фигуры 166
Атрибуты дождя 166
Дополнительные детали 167
Искажение и пропуск деталей 167
Цвет в рисунках 167
Завершающий этап 168
Тест «Несуществующее животное» 168
Интерпретация 168
Семантика 169
Графология 169
Пространственно-символический аспект 169
Содержательные признаки 170
Направленность председателя 170
Детали 170
Направленность защиты 171
Суть нарисованного 172
Названия животных 174
Вывод 174
Литература