Victor_Pasyk | Дата: Середа, 16.07.2014, 23:56:08 | Повідомлення # 1 |
Активіст
Група: Адміністратор
Повідомлень: 226
Статус: Offline
| Тема. Пряма мова.
Мета: поглибити відомості про пряму мову та правила її написання;
формувати в учнів уміння правильно складати і записувати речення з прямою мовою;
виховувати любов до прекрасного.
Тип уроку: формування новихзнань, умінь і навичок.
Обладнання: підручник,дидактичний матеріал, навчальні таблиці.
Ослово рідне – чисте джерело, Менез дитинства в юність привело. В.Чемерис
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
1. Перевірка домашньої вправи.
2. Бесіда з учнями.
Яке речення називається складним? Які розділові знаки ставляться між простими реченнями у складному? Які види зв'язку існують між простими реченнями у складному?
IIІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ
V. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИНАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Колективна робота.
Завдання: прослухайте реченняі знайдіть висловлювання, яке належить певній особі, у даному випадку — Андерсену. «Щоб жити, потрібні сонце, воля і маленька квітка»,— говорив великий казкар Ганс Крістіан Андерсен.
2. Слово вчителя.
Пряма мова — дослівно відтворене висловлювання якоїсь особи.
Речення з прямою мовою складається з двох частин: висловлювання певної особи і слів автора.
3. Опрацювання схем. А: «П?>».
«П»,— а. «П!?» — а. «П,— а,— п?!» 1.
4. Пояснювальний диктант.
Раз мені казала мати: «Можеш мов багато знати, кожну мову шанувати, та одну із мов усіх щоб у серці ти зберіг» (М. Хоросницька).
«Ой, яка чудова українська мова!» — захоплено писав український поет Олександр Підсуха. Дмитро Білоус вигукує: «Ти наше диво калинове, кохана материнська мово!». «Той лиш пошани достоїн, хто мову шанує свою»,— підкреслював Володимир Сосюра.
5 Робота в групах.
1 група.
Перебудувати подане складне речення на речення з прямою мовою і словами автора. Слова автора поставити то перед прямою мовою, то після неї. Записати, правильно вживаючи розділові знаки.
На плакаті написано, щоб учні дружили з книгою — джерелом знань. Учитель природознавства сказав, що завтра ми будемо працювати в саду.
Вихователька попередила нас, щоб ми були уважні, коли переходимо дорогу чи вулицю.
2 група.
Списати речення (записані на дошці), поставити розділові знаки і лапки. Чому ти вириваєш сторінки з підручника питає вчителька маленького Борю. А я не всі вириваю, тільки прочитані відповідає той. Чому знов запитує вчителька. Щоб помилково двічі не прочитати теж саме відповів Боря.
Учитель розповів про пори року й запитав Хто мені скаже, який час найкращий для збирання яблук. Маленький Миколка підняв руку Коли собака на цепу. (Із «Книги веселої мудрості».)
VI. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1 Творча робота.
Завдання: перебудувати реченняз прямою мовою у складні.
Я запитала сестру: «Ти вивчила вірш?» Мама попросила Оксанку: «Полий квіти». «Ти бачила виставу "Наталка Полтавка"?»— запитала Марина подругу. Декарт писав: «Читання книги — це ніби розмова з найкращими людьми минулих віків».
2.Робота біля дошки.
Завдання: скласти схеми реченьіз прямою мовою.
«Ті школярі,— писав В.О.Сухомлинський,— які нічого, крім підручників, не читають, дуже поверхово оволодівають знаннями». (Із журналу.) Прощаючись він сказав: «Я хочу,щоб ви добре вчились, друзі». (З газети.) «Завдання буде виконано»,— рішуче вимовив Павлик. (О.Гончар.) «Чи не час нам в дорогу?» — спитала Соломія. (М.Коцюбинський.)
VІІ. ПІДСУМКИ УРОКУ.
Узагальнююча бесіда. Що називається прямою мовою? Які розділові знаки ставляться при прямій мові?
VIII. ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник, § 20, вправа 186. Опрацювати розділ «Пряма мова» за електронним підручником.
|
|
| |