№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
ВСТУП |
1 |
Різноманітність природи. Пізнання природи людиною |
|
Тема 1. ВОДА |
2 |
Вода в природі. Світовий океан, його частини |
|
3 |
Властивості води |
|
4 |
Вода — розчинник. Розчинні та нерозчинні речовини |
|
5 |
Прісна та морська вода |
|
6 |
Робота води в природі |
|
7 |
Використання води людиною. Охорона води |
|
8 |
Перевірна робота |
|
Тема 2. ПОВІТРЯ |
9 |
Повітря, його склад та властивості |
|
10 |
Як нагрівається повітря над суходолом і водною поверхнею |
|
11 |
Рух повітря |
|
12 |
Охорона повітря від забруднення |
|
13 |
Міні-проект. Виявлення пилу в повітрі та встановлення джерел його забруднення |
|
14 |
Перевірна робота |
|
Тема 3. ГІРСЬКІ ПОРОДИ. ҐРУНТИ |
15 |
Поняття про гірські породи, їхня різноманітність |
|
16 |
Як добувають корисні копалини |
|
17 |
Види корисних копалин. Використання корисних копалин у господарській діяльності людини |
|
18 |
Ґрунт — важливе тіло природи |
|
19 |
Чому ґрунти потребують охорони |
|
20 |
Перевірна робота |
|
Тема 4. СОНЦЕ — ДЖЕРЕЛО ЕНЕРГІЇ НА ЗЕМЛІ |
21 |
Що таке енергія |
|
22 |
Сонце — найпотужніше джерело енергії |
|
23 |
Використання енергії вітру |
|
24 |
Енергія рухомої води |
|
25 |
Як зберегти тепло в будинку |
|
26–27 |
Як потрібно економити електроенергію |
|
28 |
Перевірна робота |
|
Тема 5. РОСЛИНИ, ТВАРИНИ ТА ЇХ СЕРЕДОВИЩА ЖИТТЯ |
29 |
Різноманітність рослин |
|
30 |
Рослини — організми |
|
31 |
Квіткові рослини. Розмноження квіткових рослин |
|
32 |
Умови розвитку рослин |
|
33 |
Як виростити нову рослину без насіння |
|
34 |
Пристосування квіткових рослин до різних умов життя |
|
35 |
Різноманітність культурних рослин |
|
36 |
Хвойні рослини. Значення хвойних рослин для природи |
|
37 |
Тварини. Різноманітність тварин |
|
38 |
Комахи |
|
39 |
Риби |
|
40 |
Птахи |
|
41 |
Звірі, або ссавці |
|
42 |
Хто чим живиться. Ланцюги живлення |
|
43 |
Свійські тварини. Походження свійських тварин від диких |
|
44 |
Гриби — організми. Значення грибів для природи |
|
45 |
Гриби їстівні та отруйні |
|
46 |
Бактерії |
|
47 |
Віруси |
|
48 |
Охорона рослинного і тваринного світу |
|
49 |
Червона книга України |
|
50 |
Заповідники. Ботанічні сади |
|
51 |
Заповідні території рідного краю |
|
52 |
Перевірна робота |
|
Тема 6. ЛЮДИНА ТА ЇЇ ОРГАНІЗМ |
53 |
Організм людини |
|
54 |
Опора тіла і рух |
|
55 |
Формування постави |
|
56 |
Травна система |
|
57 |
Харчування |
|
58 |
Дихальна система |
|
59 |
Кровоносна система |
|
60 |
Шкіра. Як берегти шкіру |
|
61 |
Органи чуття. Гігієна органів чуття |
|
62 |
Здоровий спосіб життя |
|
63 |
Перевірна робота |
|
Тема 7. ЗАПИТАННЯ ДО ПРИРОДИ |
64 |
Вода — руйнівник чи рятівник? Печери |
|
65 |
Які легенди про рослини і тварин складали наші пращури? Материнські сльози (марга- ритки). Лелека. Про криницю-журавля. Соловейко |
|
66 |
Чому бактерії називають і друзями, і ворогами людини? |
|
67 |
Як поліпшити властивості ґрунту? |
|
68 |
Перевірна робота (річна). Як досліджувати природу влітку? |
|