ДПА-2017

Порада

- Багато качаєш?

- Рекомендуємо зареєструватись! Зареєстровані користувачі качають по прямих посиланнях!

[ Свіжі повідомлення | Учасники | Правила форуму | Пошук | RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Форум педагогів по предметах » Форум вчителів початкових класів » Урок електробезпеки
Урок електробезпеки
Victor_PasykДата: П'ятниця, 26.07.2013, 17:16:22 | Повідомлення # 1
Активіст
Група: Адміністратор
Повідомлень: 226
Статус: Offline
Урок електробезпеки
Мета. Дати елементарні поняття про електроенергію, її виробництво та сферу використання в побуті. Шляхом ознайомлення та вивчення правил електробезпеки попередити нещасні випадки та травматизм серед дітей. Закріпити знання дітей про побутові електроприлади, продовжувати вчити правила безпечної поведінки при користуванні ними. Виховувати у дітей бережливість, ощадливість, відповідальне ставлення до себе та оточуючих.
Обладнання. Комп’ютер, мультимедійний супровід до уроку.
Хід уроку.

І. Організація класу. 
Увага! Увага! Увага!
На урок запрошуються уважні й кмітливі, котрі мають велике бажання показати свої знання і отримати нові.

До науки всі охочі,
Все цікаве тут для Вас!
Побажаю всім удачі!
За роботу, в добрий час!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Ми вирушаємо у цікаву і пізнавальну мандрівку, під час якої ви дізнаєтесь багато цікавого і корисного про важливий і вкрай необхідний елемент нашого життя. Нумо, відгадаймо що це: 
По дроту ходить,
Темряву розгонить. (електрика)

- Так, це дійсно, електрика! 
- Жодна людина не може існувати без електрики. Але потрібно уміти правильно користуватися нею, щоб уникнути небезпеки. (абетка електробезпеки) Саме про це ми і поговоримо на сьогоднішньому уроці. А допоможе мені Світлячок, молодший брат електрики. Він кмітливий, уважний і розсудливий. 
- Сьогодні Світлячок приготував для вас багато корисної інформації та кілька випробувань. І якщо ви успішно подолаєте його завдання. То стане справжніми друзями Світлячка і отримаєте від нього подарунки Згодні?
- Тоді почнемо!

ІІІ. Опрацювання теми уроку.

1. Звідки приходить електрика.

- Діти, чи знаєте ви, що таке електрика? (припущення дітей)
Протягом тисячоліть люди спостерігали за сліпучими спалахами в небі під час грози.
Вони водночас приваблювали їх, а щей дуже лякали. Бо ці зигзагоподібні спалахи були небезпечні тим, що після них гуркотів грім, іноді вони вбивали людей, палили все навколо. І лише понад 100 років тому люди зрозуміли, що це таке і приборкали електрику. 
- Людина відкрила дію електрики вже давно. Древні греки знали, що коли шматочок бурштину натерти вовняною тканиною, він буде притягувати до себе пилинки. Те ж саме трапляється, коли ви зачісуєте волосся пластмасовим гребінцем.
- Бажаєте перевірити? Візьміть ручку, потріть себе по волоссю. А тепер доторкніться до шматочків паперу, що лежать у вас на столі.
- Та користуватися електрикою людина змогла лише з 1800 року.
Що ж в давні часи використовували люди для освітлення своїх помешкань? 
- Більше 100 000 років тому людина відкрила вогонь і першим освітлювальним приладом людини була палаюча дерев’яна палиця, яку добували з вогнища. 
- Її називали лучиною.
- Близько 2000 років тому у Давньому Римі винайшли свічку. 
 Спочатку це були волокна рослин, покриті воском чи смолою. Пізніше почалося виготовлення воскових та сальних свічок. 
- З ними у приміщенні було світло та затишно, а ось вулиці залишалися темними. В 1859 році, коли відкрили нафту, з’явився її продукт – гас. Він став універсальним паливом як для освітлення приміщень так і для вуличних ліхтарів.
- Як же з’явилася перша електрична лампочка?
- Російський електротехнік Олександр Миколайович Ладигін здогадався нагріти вугільний стержень в закритій скляній колбі. Перші лампочки горіли півгодини, а коли майстер викачав повітря з колби – почали горіти вже декілька годин. В 1873 році такими лампами була освітлена одна з вулиць Петербурга. Дізнавшись про цю лампочку, нею зацікавився американський винахідник Томас Едісон. Працюючи вдвох, вчені створили цю лампочку, без якої в наш час не може обійтись жодна людина.
- Що ж таке електрика?
- У природі існують заряджені частинки – електрони. 
Кожен електрон несе невеликий заряд енергії. Але коли електронів збирається багато, заряд робиться більшим і виникає електрична напруга.
 Відео Потік заряджених частинок, що рухається в одному напрямку, вчені назвали електричним струмом. Ось чому електричний струм може переміщатися по дроті на великі відстані. 
- Цей потік електронів має величезну силу й енергію. 
Він може змусити світитися лампочку, працювати величезні верстати, машини, освітлювати вулиці та стати нашим найпершим помічником у побуті.
- Діти, поміркуйте: а де народжується електрика? (припущення дітей)
Загадка.
Дає електрику країні
Ця чарівниця – станція.
І здогадатись ви повинні
Що це - ……. (електростанція)
- Електростанції бувають різні: теплові, гідроелектростанції, атомні та інші.
 На тепловій електростанції для народження електрики використовують газ, вугілля, нафту, торф.
 На гідроелектростанціях працює вода, яка крутить турбіни і так виробляє електроенергію.
 На атомних електростанціях виробляють електроенергію з радіоактивного палива. Його потрібно небагато, але воно є надзвичайно шкідливим.
- Для народження електрики спалюють багато корисних копалин, використовують прісну воду річок, а це – дорогоцінне багатство країни. Тому ми повинні економити електроенергію.
- А як же електричний струм потрапляє у міста і села, до кожної оселі?
Про це ви дізнаєтеся, коли відгадаєте ще одну загадку. 
Стоїть рогач у полі,
Високий, як тополя.
Він з’єднаний нитками 
З такими ж рогачами.
Як нитка обірветься,
То світло не ввімкнеться. (Лінії електропередач) 
- Чому опори роблять такими високими? 
- Тому що по проводах електрика біжить під дуже високою напругою, яка досягає сотні тисяч вольт. Щоб ніхто, навіть випадково, не зміг доторкнутися до проводів, їх підвішують високо. А щоб в них не вцілила блискавка, встановлюють громовідвід. 
 Подивіться уважно на екран. Чи правильне місце для розваг обрали діти?
 Гратися поблизу ліній електропередач – небезпечно для життя.
2. Коли і чому електроенергія стає небезпечною. 
- Чи можна побачити електроенергію?
- Ні. Вона не має ні запаху, ні кольору, її не видно. Людина відчуває його тільки тоді, коли потрапляє під його дію. Електричний струм може відкинути людину на певну відстань від електроприладу, іноді людину трясе з великою силою. У результаті дії електроструму на людину можуть розірватися м’язи (у тому числі і серця), а це у 90% смерть або каліцтво на все життя.
- Без електрики важко уявити наше життя в місті. Кожного дня люди поспішають на роботу. Щоб дістатися вчасно, вони користуються електротранспортом. 
- Які види електротранспорту ви знаєте?
 Про що застерігає мама дитину? 
ПАМ’ЯТАЙТЕ: якщо ви опинилися на близькій відстані від місця дотику до землі обірваного дроту (чи провислого), то не можна бігти чи йти кроком. Необхідно виходити з небезпечного місця так: ступні ніг потрібно переміщувати, не відриваючи їх одну від одної. (діти встають і вчаться переміщуватися) 
Коли електрика по проводах приходить в місто, вона потрапляє на електропідстанцію. Там стоїть особлива машина-трансформатор. Він знижує тиск і далі електроенергія передається по кабелях, що закопані глибоко під землею.
По кабелях електрика приходить в трансформаторну будку. Маленький трансформатор, який знаходиться в ній, ще більше знижує напругу і вже тепер електрика може використовуватись в різних приладах, що знаходяться у вашому домі. Але це не означає, що її дія перестає бути небезпечною для людини.
- Наш друг – Світлячок хоче вас застерегти. На цих трансформаторних будках є знак. Він означає небезпеку. Гратися тут неможна!
3. Правила використання електроенергії у побуті.
- Ось нарешті електрика потрапила до вашої оселі. Як вона нам допомагає вдома? 
Наш друг Світлячок вирішив перевірити чи знаєте ви електроприлади. Для цього нам потрібно відгадати загадки: 
  Диво-скринька, в ній - вікно.
У вікні – щодня кіно. (телевізор)
  Стоїть у куточку, їсть пилюку хобіточком.
Радо пил він вдихає, не хворіє і не чхає. (пилосос)
  Вітя вірші прочитав,
Я з Сергійком заспівав.
Слово в слово, тон у тон
Повторив ….. (магнітофон)
  Я завжди на мотузку
На столі чи у кутку,
До розетки як припнусь,
Мовби човен рушу в путь,
Згладжу хвилі всі, будь ласка.
Як я звусь? (електропраска)
  - А без мене як у домі? –
Обізвався всі відомий
Шкафчик-помічник.
- Кожен з вас до мене звик!
Вам продукти зберігаю,
Вчасно холод свій вмикаю. (холодильник)
- А що потрібно зробити, щоб ці електроприлади змогли працювати? (ввімкнути у розетку) 
- Так. Електричні проводи, що знаходяться у ваших домах заховані в стіні, щоб до них не було вільного доступу. Ці проводи підведені до «розетки», в яку вставляється «вилка» будь-якого приладу. У «розетці» в проводах проходить електричний струм напругою 220 V.Тому ні в якому разі не можна вставляти різні металеві предмети в «розетку», щоб не сталося замикання проводів і струм не завдав би шкоди людині.
- Якщо в домі є маленькі діти, потрібно встановити на «розетці» заглушку. 
  Пам’ятайте, якщо «розетка» або шнур з вилкою пошкоджені – користуватися ними - не можна.
- Яким побутовим електроприладом ви, діти, любите найбільше користуватися? (телевізором)
- В користуванні з телевізором потрібно бути дуже обережними, адже в ньому є небезпечна для життя висока напруга. Дітям потрібно пам’ятати, що не можна вмикати телевізор, якщо в нього попала рідина або він був в умовах високої вологості. Особлива обережність має бути з кінескопом: його потрібно оберігати від удару і подряпин. Старайтесь не залишати увімкненим телевізор без нагляду. Якщо ви вийшли з кімнати, то вимкніть з розетки телевізор. Якщо ви дивитесь телевізор, а екран згас або почав миготіти, ні в якому разі не можна по ньому стукати. Він може зайнятися або навіть вибухнути. Його треба негайно вимкнути. 
- Трапляється й таке, що стається вибух телевізора і починається пожежа. Якими будуть ваші дії? 
Електронагрівальні прилади, такі як електрочайник, електросамовар, електропраска, електрокамін та інші можна вмикати в електромережу справними. 
- Не залишайте електроприлади ввімкненими протягом тривалого часу, вони можуть перегрітися. 
- Не вмикайте багато електроприладів у розетку. Може виникнути замикання, що призведе до пожежі. 
- І пам’ятайте, якщо зайнявся електроприлад, перш за все потрібно припинити подачу струму. Електропобутовий прилад після вимкнення струму можна накрити вологою тканиною, щоб загасити полум’я. 
 Але ніколи не лийте воду на електроприлад до тих пір, поки не переконаєтесь, що він не знаходиться під напругою, а то ви ризикуєте отримати удар струмом. В побуті трапляється й таке, що, часом поспішаючи, ми можемо шарпнути за електричний шнур руками. А цього робити не слід, так як шнур може обірватися і вразити електричним струмом. З цієї ж причини старайтесь не вмикати електроприлади мокрими руками. 
- А що ж треба робити?
- Потрібно взяти товсту гумову рукавицю і витягти вилку з розетки.
Можна обмотати сухою простою тканиною руку і витягнути вилку з розетки. Обов’язково треба покликати на допомогу дорослих і викликати службу порятунку. А за яким номером це можна зробити? (101)
- Але ніколи не можна ховатися під ліжко, в туалет, у комору, в шафу. Треба бігти до людей, рятуватися самому і рятувати свій дім.
ІV. Підсумок уроку.
- Електрика – незамінний помічник для тих, хто вміє з нею поводитися. Тому треба вчити правила поведінки, щоб для кожного з вас вона стала добрим другом.
 
Форум » Форум педагогів по предметах » Форум вчителів початкових класів » Урок електробезпеки
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук:

Пошук


Профіль

    Логін:
    Пароль:

По класах

Бібліотека учня

Читай українською!

Статистика


 
Наша група в ВКонтакті