ДПА-2017

Порада

- Багато качаєш?

- Рекомендуємо зареєструватись! Зареєстровані користувачі качають по прямих посиланнях!

[ Свіжі повідомлення | Учасники | Правила форуму | Пошук | RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Форум » Форум педагогів по предметах » Форум вчителів української мови та літератури » Удосконалення розуміння прочитаного ((вправи на розуміння слова, речення, цілого тексту))
Удосконалення розуміння прочитаного
Victor_PasykДата: Неділя, 20.07.2014, 00:12:38 | Повідомлення # 1
Активіст
Група: Адміністратор
Повідомлень: 226
Статус: Offline
1.Знайти паруслів і з’єднати їх рискою:

1. сад                                              А.чорніє
2.город                                           Б.заростає
3.ліс                                                В.стрибає
4.поле                                             Г.хвилюється
5.ріка                                              Д.блищить
6.озеро                                           Е.тече
7.море                                            Є.шумить
8.струмок                                      Ж.розкинулось
9.гора                                             З.зеленіє
10.яр                                               И.квітує

1.метр                                           А.у шухляді
2. голки                                          Б.у кишені
3.нитки                                          В.у руках
4.булавки                                        Г.під стільцем
5.гачок                                           Д.на пальці
6.пряжа                                         Е.у подушечці
7.ножиці                                        Є.у клубку
8.шпиці                                          Ж.у коробці
9.крейда                                         З.на підлозі
10.наперсток                                 И.на спинці стільця

2. Прочитати слова першого стовпчика і до кожного слова знайти визначення з другого стовпчика:

1.художник                                       А.книжка, в якій надруковані копії картин
2. виставка картин                      Б.картина, що зображує природу
3.пензлі,фарби,олівці                     В. зібрання картин для показу їх глядачам
4.папір,дерево,полотно                Г. папка для малюнків-етюдів
5.пейзаж                                        Д.картина, що зображує людину
6.портрет                                       Е.той,хто пише картини
7.натюрморт                                 Є. те,чимпрацює художник
8.рама для картини                       ж. картина,що зображує
квіти,фрукти,рибу,дичину
9.етюдник                                      З. кріплення з рейок,яке вставляють
Картину
10.альбом репродукцій                И. те,на чому пишуть картини

3. Знайти слово, до якого дається визначення:

Літня відкрита прибудова до хати
а) палісадник,      б)сіни,       в) веранда.
Струнний музичний інструмент з корпусом, що формоюнагадує цифру 8
а) кобза,         б)гітара,        в)балалайка.
Ділянка з посіяною й підстриженою травою
а) газон,    б)левада,      в)клумба.
Невеликий відросток дерева або куща
а) стовбур,     б) пеньок,     в) гілка.
Квіти, зібрані в пучок
а) вінок,    б) букет,     в) клумба.
Розповісти про те як виглядає якийсь предмет абоякась істота
а)згадати,         б) уявити,      в)описати.
Думати подібно
а) розуміти,       б)погоджуватись,      в)доводити.
Робити те,що кажуть
а) слухатись,    б)повторювати,     в)заперечувати.
Віддавати щось в обмін на інше
а) дарувати,   б)відбирати,      в)міняти.
Такий,що нічим не цікавиться
а) байдужий,    б)інтересний,    в)безцінний.
Такий,що не дбає про вигоду для себе
а) байдужий,   б) безкорисливий,     в)бідний.
Той,що всередині чогось
а) зовнішній,   б)внутрішній,     в) середній.

4. Склади три речення так, щоб два з них мали одинаків зміст, висловлений за допомогою різних мовних засобів (лексичних, граматичних синонімів). Третє речення повинно відрізнятися від них за змістом.

І. 1)Лісник побудував хату і посадив поручдуба.
2)Лісникпобудував хату поруч з молодим дубом.
3) Лісникпобудував хату,а поруч посадив дуба.
ІІ. 1) Дуб розрісся так, що заступив вікно.
2) Дуброзрісся так, що стукав гіллям у вікно.
3) Дуброзрісся так,що затінив гіллям вікно.
ІІІ. 1) Зрубайте дуба,дідусю, бо темно в кімнаті.
2)Зрубайте дуба,дідусю, тому що темно в кімнаті.
3)Зрубайте дуба,дідусю, адже темно в кімнаті.
ІV. 1)Щоб зберегти дуба, дідусь вирішивперенести хату на нове місце.
2)Оберігаючи дуба, дідусь вирішив перенести хату на нове місце.
3) Щобзберегти дуба, дідусь вирішив трохи перебудувати хату.

5. Склади речення

що деякі птахи вилуплюються взимку.      Адже не всі знають,
але нічого не боїться.                                 можна всього навчитись.
Завірюха то стихає,                                   Хочвін і маленький,
Якщо дуже хотіти,                                    тознову починає завивати.

6.Додай потрібні слова

1. …сонечко ще добре пригріває,                                   але
…листя на деревах уже жовте. Навкруги                   доки
красиво,… трохи сумно.                                                і
2….гуси,…дикі качки збираються у вирій.                   хоч…але
Старі птахи вчать молодих,…попереду далека          бо
дорога. Вдень…вночі будуть вони летіти,…не            адже
долетять до місця зимівлі.

7.Прочитай і намалюй. Самостійно прочитати текст і протягом 2 – 3 хв. Зробити малюнок до прочитаного.

В білім мареві віти берез,
Розгулялись сніжинки без краю,
Наче айстра зимових небес,
Біла айстра в вітрах облітає.

Заховався десь місяці вгорі,
На панелі метелики чисті.
І так смутно горять ліхтарі
У вечірньому білому місті.
(В. Сосюра)

8.Знайди відповідь. Мовчки прочитати текст і подумки відповісти на запитання, які написані поруч із тією чи іншою частиною тексту.

Як Рікарозгнівалась на Дощик
Загордилась
Ріка:
-        Дивіться, яка я широка, повновода,                Як ставилась до себе Ріка,
які в мене
зелені береги. І сонечко в мені
що про себе говорила?
відбивається, як
у дзеркалі, і дерева високі,
і небо блакитне.

Коли це небо
затяглось хмарами й пішов           Чи
довго йшов дощ?
сірий Дощик.
День іде, другий, третій.               Чому
Ріка посіріла?
Стала сіра Ріка,
сірі стали береги. Посірів
увесь світ.
Розгнівалась Ріка:

-        Доки ти хлюпатимеш,нещасний? Через    Яким тоном говорила Ріка до
тебе я стала
потворною.                                     Дощика?
За що дорікала
йому?
Дощик і каже:                                                      Що
пояснив Дощик Ріці?
-        Якби не я, сіренький, не була б ти
широка,
повновода.

Ось так і нам не
треба забувати,звідки              Яку
пораду дає нам автор?
ми течемо.                                                           Чи
можна, по-твоєму, вираз
звідки ми течемо замінити
на
вирази де наші корені,де
нашаземля,що дає нам силу?
(В.Сухомлиньський)
 
Форум » Форум педагогів по предметах » Форум вчителів української мови та літератури » Удосконалення розуміння прочитаного ((вправи на розуміння слова, речення, цілого тексту))
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук:

Пошук


Профіль

    Логін:
    Пароль:

По класах

Бібліотека учня

Читай українською!

Статистика


 
Наша група в ВКонтакті